The No.1 Football Code in Australia

Which is the best football code? Here you can have it out with other football fans.

What is the No.1 Football Code in Australia?

Australian Football
56
58%
Rugby League
35
36%
Rugby Union
1
1%
Soccer
5
5%
 
Total votes: 97

pussycat Mark 11
Captain
Captain
Posts: 502
Joined: Sun May 10, 2020 8:00 pm
Team: Easts
Location: geelong
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: The No.1 Football Code in Australia

Post by pussycat Mark 11 »

No, The NRL made a loss, as did most other codes. its the 5 years after that that im talking about.


Australia's number 1 sport RUGBY LEAGUE. Preferred by more Australians than any other :cheers:
NlolRL
Coach
Coach
Posts: 7544
Joined: Sun Jun 01, 2014 10:34 am
Team: Melbourne Demons
Location:
Has thanked: 41 times
Been thanked: 136 times

Re: The No.1 Football Code in Australia

Post by NlolRL »

pussycat Mark 11 wrote: Sun Jun 27, 2021 5:04 pm No, The NRL made a loss, as did most other codes. its the 5 years after that that im talking about.
The 5 years we haven't experienced yet? Lol


pussycat Mark 11
Captain
Captain
Posts: 502
Joined: Sun May 10, 2020 8:00 pm
Team: Easts
Location: geelong
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: The No.1 Football Code in Australia

Post by pussycat Mark 11 »

Take it up with Gilligan


Australia's number 1 sport RUGBY LEAGUE. Preferred by more Australians than any other :cheers:
User avatar
Quolls2019
Captain
Captain
Posts: 823
Joined: Mon Jul 01, 2019 1:20 pm
Team: North Melbourne
Location: Melbourne
Has thanked: 4 times
Been thanked: 46 times

Re: The No.1 Football Code in Australia

Post by Quolls2019 »

pussycat Mark 11 wrote: Sun Jun 27, 2021 11:14 am
NlolRL wrote: Sat Jun 26, 2021 7:08 pm
pussycat Mark 11 wrote: Sat Jun 26, 2021 4:55 pm That article does plenty of bragging about the AFL but know where in that article did I hear them mention that the AFL had to borrow $60m and still ran at a big loss and are expecting to for the next 4 or 5 years.
Australia is borrowing billions to get through COVID. Hardly a surprise the AFL need to offset the loss of their significant attendance income.

Furthermore, how the fuck is that relevant?
I'm not aware of any other sporting events in Australia that borrowed heavily last year though, I may be wrong there. I'm certainly not aware of any that will post heavy loses for the next 5 years. Then try to make out that there the no1 sport in the country. Even though fewer people watch there matches etc. etc…

:(/ :(/ :(/
“ Then try to make out that there the no1 sport in the country.”
It’s they’re not there.

“Even though fewer people watch there matches etc. etc…”
It’s their not there.
Don’t complain about anyone else’s spelling again, which you seem to take great delight in. Hypocrite.


There are lies, damn lies and ratings.
pussycat Mark 11
Captain
Captain
Posts: 502
Joined: Sun May 10, 2020 8:00 pm
Team: Easts
Location: geelong
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: The No.1 Football Code in Australia

Post by pussycat Mark 11 »

I realise I'm not a student of the Victerpian Education System but I'm not that petty that I need to pick up on peoples spelling mistakes. :wink:


Australia's number 1 sport RUGBY LEAGUE. Preferred by more Australians than any other :cheers:
Terry
Coach
Coach
Posts: 3946
Joined: Wed Jun 29, 2016 6:19 pm
Team: Wests Tigers
Location:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 123 times

Re: The No.1 Football Code in Australia

Post by Terry »

As it stands at the moment RL has the 2 most watched programs on Australian TV this year. Making it not only the No.1 football code but also the No.1 broadcast phenomenon on TV thus far.

Great job!!!!!


NlolRL
Coach
Coach
Posts: 7544
Joined: Sun Jun 01, 2014 10:34 am
Team: Melbourne Demons
Location:
Has thanked: 41 times
Been thanked: 136 times

Re: The No.1 Football Code in Australia

Post by NlolRL »

pussycat Mark 11 wrote: Mon Jun 28, 2021 12:01 pm I realise I'm not a student of the Victerpian Education System but I'm not that petty that I need to pick up on peoples spelling mistakes. :wink:
Not sure you're a student of ANY education system to be honest


User avatar
Beaussie
Site Admin
Site Admin
Posts: 9354
Joined: Fri Nov 19, 2004 6:38 pm
Team: Sydney Swans
Location: Sydney
Has thanked: 64 times
Been thanked: 22 times

Re: The No.1 Football Code in Australia

Post by Beaussie »

What is Australia’s Premier Sporting Event?

Image

https://sport.yougov.com/what-is-austra ... ing-event/

With 3 in 4 Australians having some level of interest in sport and facing an abundance of events to choose from, only one can claim the right to being the most popular sporting event in the country.

Over the last few months YouGov Sport went and asked (n=3,161) Australians aged 18+ what their favourite Australian sporting event was. In total 72% said they had one (14 million) while 28% did not (5.4 million).

It probably comes as no surprise to many, but the AFL was rated as the premier event on the Australian sporting calendar with 17% of the votes. Rounding out the top 5 included: The Australian Open (13%), NRL State of Origin Series (6%), NRL Grand Final (6%) and Boxing Day Test Cricket (4%).

Image

Image


"One in every 24 Australians is now a member of an AFL club, a sign that the national reach of Australian football has never been greater," League CEO Gillon McLachlan said.
User avatar
Beaussie
Site Admin
Site Admin
Posts: 9354
Joined: Fri Nov 19, 2004 6:38 pm
Team: Sydney Swans
Location: Sydney
Has thanked: 64 times
Been thanked: 22 times

Re: The No.1 Football Code in Australia

Post by Beaussie »

Well there you go 😉




Rugby League in Victoria :(/



"One in every 24 Australians is now a member of an AFL club, a sign that the national reach of Australian football has never been greater," League CEO Gillon McLachlan said.
truthbomber
Seniors
Seniors
Posts: 263
Joined: Sun Aug 22, 2021 9:57 am
Team: Cobar Roosters
Location: The Ord river
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: The No.1 Football Code in Australia

Post by truthbomber »

oh

well...

i guess that settles it then 8-[

:(/ :(/ :(/ :(/ :rofl: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :(/ :(/ :(/ :rofl: :rofl: :(/ :(/ :lol: :lol: :lol: :lol:

I'll ask the 17 million more Australians who watched RL in 2021 thanks


User avatar
Quolls2019
Captain
Captain
Posts: 823
Joined: Mon Jul 01, 2019 1:20 pm
Team: North Melbourne
Location: Melbourne
Has thanked: 4 times
Been thanked: 46 times

Re: The No.1 Football Code in Australia

Post by Quolls2019 »

What do the other states show?


There are lies, damn lies and ratings.
pussycat Mark 11
Captain
Captain
Posts: 502
Joined: Sun May 10, 2020 8:00 pm
Team: Easts
Location: geelong
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: The No.1 Football Code in Australia

Post by pussycat Mark 11 »

:cheers: Australia's most popular sport

Whached by 20m more viewers than its nearest rival :cheers: And will make a huge surplus again this year :thumbleft:


Australia's number 1 sport RUGBY LEAGUE. Preferred by more Australians than any other :cheers:
User avatar
Beaussie
Site Admin
Site Admin
Posts: 9354
Joined: Fri Nov 19, 2004 6:38 pm
Team: Sydney Swans
Location: Sydney
Has thanked: 64 times
Been thanked: 22 times

Re: The No.1 Football Code in Australia

Post by Beaussie »

Quolls2019 wrote: Mon Jan 24, 2022 9:07 pm What do the other states show?
WA oddly not included so Australian Rules would be even more popular nationwide.



Cheers to Wookie for sharing the breakdowns for each state via his twitter. AFL HQ and clubs would love seeing this. :D:



"One in every 24 Australians is now a member of an AFL club, a sign that the national reach of Australian football has never been greater," League CEO Gillon McLachlan said.
User avatar
Quolls2019
Captain
Captain
Posts: 823
Joined: Mon Jul 01, 2019 1:20 pm
Team: North Melbourne
Location: Melbourne
Has thanked: 4 times
Been thanked: 46 times

Re: The No.1 Football Code in Australia

Post by Quolls2019 »

Thanks Wookie and Beaussie.
Qld good for the AFL…I thought NSW might be higher.


There are lies, damn lies and ratings.
truthbomber
Seniors
Seniors
Posts: 263
Joined: Sun Aug 22, 2021 9:57 am
Team: Cobar Roosters
Location: The Ord river
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: The No.1 Football Code in Australia

Post by truthbomber »

pussycat Mark 11 wrote: Mon Jan 24, 2022 9:23 pm :cheers: Australia's most popular sport

Whached by 20m more viewers than its nearest rival :cheers: And will make a huge surplus again this year :thumbleft:
RL will increase its lead from 17 million to over 23 Million in 2023 when it adds 12 more club games to its schedule
the NRL from 8 million to over 14 million

but yea
its numb 2 :hmm:

8-[


:rofl: :rofl: :(/ :(/ :(/ :lol: :lol: :lol: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :(/ :(/ :(/ :(/ :(/ :(/ :(/ :(/ :(/


Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 0 guests